Najčastejšie dôvody prečo nie je možné zaplatiť kartou

1. Platbu blokujú cookies alebo rozšírenie vo vašom prehliadači 

Niektoré rozšírenia v prehliadači, alebo cookies a ďalšie súbory môžu platbu blokovať. Medzi najčastejšie rozšírenie, ktorá platbu blokujú, sú blokátory reklám. Môžete teda skúsiť:

  • zmazať cache uložené v prehliadači pomocou klávesovej skratky Ctrl + Shift + R
  • dočasne vypnúť rozšírenie vo vašom prehliadači


Najlepšie urobíte, ak platbu vykonáte v inom prehliadači.

 

2. Stlačili ste tlačidlo Späť

Ak potvrdíte voľbu Zaplatiť, ale potom stlačíte tlačidlo Späť, platba neprebehne.

Kedy sa to stáva?

  • Na poslednú chvíľu chcete zmeniť niektoré údaje v objednávke, a tak stlačíte Späť
  • Platíte na mobile a v procese platby stlačíte Späť v domnení, že sa vraciate na stránku e-shopu. Platba sa tým preruší


3. Zavreli ste okno platobnej brány krížikom

Tento prípad je podobný predchádzajúcemu. Kliknutím na krížik zatvorte dialógové okno, alebo celý prehliadač.

Zatvorenie dialógového okna v momente, kedy prebieha platba, platbu preruší. Že sa jedná o peknú paseku potvrdzuje aj naša manažérka zákazníckej podpory Jána: "Často sa stáva, že zákazníci platia online bankovým prevodom (tzv. Tlačidlom) a potom, čo potvrdí platbu vo svojom internetovom bankovníctve, zatvoria prehliadač, alebo dialógové okno. Práve v tento moment sa platba spracováva a kliknutí na krížik spôsobí, že sa platba nedokončí ".

4. Platba má časové obmedzenie

Každá platba má nastavený časový limit, v ktorom je nutné platbu dokončiť.

V opačnom prípade dôjde k vypršania platby a platba neprebehne.

Po vypršaní časového limitu na zadanie platby sa objaví stav: Platba vypršala.

5. Došlo k výpadku platobnej brány alebo prebieha jej odstávka

Niekedy sa môže stať, že chcete zaplatiť, ale platba sa nepodarí, pretože došlo k nečakanému výpadku platobnej brány. V takom prípade je potrebné počkať na obnovenie služieb.

Raz za čas vykonávame údržbu našich systémov, keď potrebujeme úplne vypnúť platobnú bránu. K týmto údržbám dochádza spravidla v nočných hodinách, kedy je prevádzka platobnej brány minimálne.

6. Vaša karta nemá povolenie internetové platby

Tento problém je častý u novo vydaných kariet.

Ak dostanete od banky novú kartu, skontrolujte si vo vašom internetovom bankovníctve, že má vaša karta povolené internetové platby. Ak nie, platby si v bankovníctve povoľte, prípadne kontaktujte vašu banku.

7. Prekročili ste limit na vašej karte

Ak máte na vašej karte nastavené limity pre internetové platby a tento limit prekročíte, banka platbu zamietne.

Na karte môžu byť nastavené tieto limity:

  • objemovej - maximálna povolená čiastka za jednu platbu, alebo denný finančný limit na uskutočnené transakcie
  • na počet platieb - povolený počet platieb za jeden deň


Limity si upravte vo vašom bankovníctva, a platbu skúste ešte raz.

8. Vaša karta expirovala

S kartou, ktoré vypršalo dátum expirácie (dátum expirácie nájdete na vašej platobnej karte), nezaplatíte.

K platbe vždy používajte kartu s aktuálnym dátumom platnosti.

 

9. Zadali ste zlý overovací kód alebo kód 3D Secure

Niekedy sa stane, že sa chybička vlúdi a vy zle opíšete niektorý z číselných údajov. Najčastejšie je problém s:

  • číslom karty
  • CVC kódom
  • kódom 3D Secure, ktorý zasiela vaša banka

 

Chybne zadaným údajom možno predchádzať pomocou funkcie zapamätanie karty, u ktorej sa nemusia údaje z karty zakaždým zadávať alebo online bankovým tlačidlom, kde je bankový príkaz už predvyplnený.

11. Došlo k výpadku internetového spojenia

Čo sa stane pri náhlom výpadku internetového spojenia, alebo elektriny je asi jasné. Platba nemôže byť dokončená.

Problém náhleho prerušenia internetového spojenia je častý u užívateľov, ktorí majú slabý router, alebo sa nachádzajú na mieste, kde nie je dobrý signál. V takom prípade je vhodné počkať na opätovné spojenie a platbu vykonať znova.

 

Kontrolujte stav platby v e-maile

Po každom pokuse o online platbu prostredníctvom GoPay brány vám zasielame na e-mail uvedený v objednávke stav platby. V tomto e-mailu si môžete skontrolovať, v akom stave sa vaša platba nachádza.

Ak máte s platbou akýkoľvek problém a myslíte si, že vyššie uvedené dôvody neúspešné platby sa vás netýkajú, kontaktujte nás na e-mail podpora@gopay.cz.

Nastavenia cookies

Používame súbory cookie, aby sme vám umožnili pohodlné prehliadanie webovej stránky a vďaka analýze prevádzky webovej stránky neustále zlepšovali jej funkcie, výkon a použiteľnosť

Nevyhnutné (vždy aktívne, nemožno vypnúť)
Tieto cookie sú potrebné na správne fungovanie webovej stránky
Analytické
Pomáhajú nám pochopiť, ako používate webové stránky. Môžeme ich použiť na zlepšenie
Profilovanie (marketing)
Vďaka týmto cookie súborom vám môžeme zobrazovať relevantný obsah a reklamy, ktoré pre vás môžu byť zaujímavé a užitočné